יום רביעי, 13 במרץ 2013

אביב הגיע - ניקוי בא

זהו בוקר היום הרביעי לניקוי האביב שלי. למי שלא יודע על מה מדובר - יש המון שיטות ואסכולות, לכן הייתי ממליצה לשאול את גוגל, אבל הגרסה שחברתי ש"גררה אותי" הנחתה אותי היא עשרה ימים של אורז, מש, שתיית חליטת סטיביה, תפוחים ועוד כמה ירקות ירוקים שטובים לכבד. בנוסף, אסור לעשן ולשתות אלכוהול. עוד לפני שהתחלתי החלטתי להיות קרציה ושאלתי אותה האם מותר לי גם חליטות אחרות, ירקות ירוקים אחרים, ונעניתי בחיוב, כך שנראה שאף שיטה היא לא ב-100%. החברה הזאת עושה את הניקוי כבר כמה שנים, ולא מתייאשת, לכן היא סוג של גיבורה בעיני, במיוחד לאור ההקנטות במשרד והגירויים בצורת שוקולדים של חוזרים מחו"ל ושל הזמנות משלוחים שמריחות ממש טוב.


הייתי כבר מוכנה לצאת לדרך, חשבתי על כל הארטישוק והמש שאוכל, ודמיינתי את הטעם המתוק מדי של תה הסטיביה, אבל אז, בפגישה איתה, הדיאטנית אמרה לי - אין בעיה שתעשי ניקוי אביב, אבל בתנאים שלי. אני לא מוכנה שתעלי את הקילוגרמים שתרדי תרגע שתסיימי. אה, ותשכחי מ-10 ימים. שבוע ודי.


אז אפשר להגיד שנכנעתי, ואני עושה את הניקוי הזה פחות או יותר בתנאים של הדיאטנית. אמנם מוסיפה ביצה בכל בוקר, אבל על היוגורט של אחר הצהריים ויתרתי, ובמקום זה אני אוכלת עוד תפוח ירוק, כי עם כל הכבוד לדיאטה, באתי להתנקות. כך שסדר היום שלי מורכב מהמון עבודה לצד מתח של העובדים איתי (על כך בפוסט קרוב), הארוס שנמצא רחוק מדי השבוע ומאורז בסמטי עם מש/ארטישוק/ברוקולי. לכל זה אני מוסיפה חליטת סטיביה ועוד חליטה עם כל מיני עלים ירוקים שאמורה לעזור לעיכול. אין ספק שעובר עלי שבוע חמוץ-מריר.

Not as bad as it looks

אמש כמעט נשברתי כאשר כל מה שרציתי היה לשתות כוס נס קפה. או לאכול קצת שוקולד. רציתי רק פינוק קטן ומתוק לשבוע הלא נעים הזה. אבל החלטתי להחזיק את עצמי והזכרתי לעצמי שאני כבר באמצע הדרך, ולוותר יהיה די עלוב מצידי, במיוחד כשחברתי עושה את זה בצורה הרבה יותר מוקפדת ממני וליותר זמן, סובלת אך מחזיקה מעמד בגבורה. אז החזקתי מעמד גם אני והנה אני יושבת בבוקר עם חליטת עלים ירקרקים בכוס, וריח תבשיל המש והאורז החדש שהכנתי הבוקר באפי (הפעם אפילו יצא לי די טעים). אז מה זה עוד יומיים-שלושה של חוסר טעם באוכל, כשהאנרגיות שלי פתאום עולות ואפילו השלתי קילו?