יום שישי, 26 באוגוסט 2011

סיוט בביתן 1 – הצד הפחות נחמד של ההופעות בגני התערוכה

ביום חמישי ה-25.8 הייתי בהופעה של מארק רונסון בביתן 1 שבגני התערוכה וחזרתי משם עם עיניים דומעות וגרון חרוך. זה לא בגלל שההופעה הייתה כל כך סוחפת, כמו שהיא הייתה מלאה אנשים שעישנו סביבי.

כן, הם עישנו במקום סגור שלפי החוק אסור לעשן בו. בתחילה עוד ניסיתי להשלים עם רוע הגזירה במחשבה הרגילה שככה זה בכל מקום, ושלמי יש כוח להתווכח עם אנשים שבאו ליהנות מההופעה. לאחר זמן מה, כאשר כבר לא יכולתי לנשום כמו שצריך, התרחקתי עוד יותר מהאנשים וחיפשתי מישהו מההפקה שאוכל לדבר איתו ולשאול לאן נעלמו הגברתנים שהסתובבו במקום בתחילת האירוע.

מצאתי בחור מבוגר עם פרצוף סמכותי ושאלתי אותו, אז הוא ענה לי ש"ככה זה, ישראלים" – התשובה הרגילה והצפויה מכל. אז יש לי חדשות בשבילך - גם אני ישראלית, וגם החברים שהיו לידי ולא עישנו, אלא הלכו לפינת העישון כשהתחשק להם. זה לא הפריע להם ליהנות מההופעה כהוא זה. לי לעומת זאת, נהרסה כל החוויה מהמוזיקה הכיפית והמרקידה שקרתה על הבמה, כי איך שהתחילה ההופעה, המאבטחים פשוט נעלמו.

בדרך כלל במופעים גדולים, עולה נציג על הבמה ומבקש יפה מכולם לא לעשן תוך ציון העובדה שיש פינת עישון. כמובן שהקהל לא מקשיב, אבל זה לפחות קורה. הפעם זה לא קרה. בנוסף, לא היה אף מסך שאומר נא לא לעשן כמו בדרך כלל. היה חשוב להם יותר לפרסם את פייפאל ואת אקס.אל מאשר לדאוג לעניין מינורי כמו החוק. אז למה מר מפיק מאשים את הישראלים? אני מאשימה את ההפקה. אותה הפקה שבגללה ההופעות התחילו שעה וחצי אחרי השעה שהודיעו עליהן.

בתור אחת שהולכת לפחות פעם בשבוע להופעה, יש לי ניסיון בחוויות מכל מיני סוגים. אמנם ברוב המקומות בתל אביב האנשים מצפצפים על החוק, אבל בכל זאת ישנם מספר מקומות שמקפידים על כך והצליחו להוריד את רמת העישון למינימום אם בכלל. דוגמה טובה לכך היא האוזןבר שהפך לאחרונה לנקי מעישון לגמרי. לטעמי היה מספיק אם היו משאירים חלק אחד כאזור עישון, אבל כנראה שהם החליטו שויכוחים עם פקחים זה לא הקטע שלהם. בבארבי – שאול מטיל את אימתו על הקהל ודואג במו גופו לצמצום הכמויות ולמודועת של האנשים לעניין שעדיף לצאת לכמה דקות לעשן ולחזור, מאשר לעוף מהמקום. שלא תטעו, אינני אחת מאותם מיליטנטים של "אוויר נקי" שעסוקים בלכעוס ולהילחם בכל עשן סיגריות, ושהיו עסוקים בלתקוף אותי על מקום עבודתי שלטענתם תומך בעישון במקומות ציבוריים או על כך שאני מתרועעת עם מעשנים בזמני הפנוי, במקום בלעזור ולכוון אותי, אבל אני כן שואפת (אני יודעת, מצחיק) לנשימה נקייה יחסית בעת הבילוי שלי. אני לא יוצאת לפאבים מחניקים סטייל טקסידרמי הדוחה ודומיו מאותה סיבה. מצד שני, כן תוכלו למצוא אותי בתדר, שם אם העשן מפריע אני יכולה ללכת למקום אחר, בו העשן לא מפריע לי.

אני יודעת שיש הרבה אנשים שטוענים שזה חלק מהחוויה, כמו לשיר או לרקוד. אז זהו, שלא. לשיר ולרקוד זאת חוויה אחת. לעשן זאת חוויה אחרת. בתור בת זוג של מעשן די כבד, אני יודעת שזה אפשרי. כשבא לו סיגריה, הוא הולך לפינת העישון או יוצא מהמקום לכמה דקות וחוזר אלי. קצת מריח מסיגריות, אבל לא הורס לי את הבריאות. לעשן זה לא כמו לשפוך בירה על מישהו. לעשן זה לפגוע בו לטווח הרחוק, להרוס לו את החוויה ליותר מרגע אחד, ולגרום לו אפילו לזיכרון מההופעה כדבר רע. אבל העיקר שאתה סיפקת את היצר שלך לרגע. יהיו אחרים שיטענו שזה כמו האנשים שמזיעים בהופעות או עסוקים בלדבר במקום לראות את ההופעה בשקט. ברור שזה מעצבן, אבל אם הייתי רוצה חוויה סטרילית הייתי צופה בהופעה בבית. תזיעו עלי, תדחפו אותי, תשפכו עלי בירה בטעות. רק אל תעשנו עלי, כי את הנזק שזה עושה, כביסה אחת לא מורידה.

תגובה שקיבלתי (סוף סוף) בעמוד של החברה שהפיקה של האירוע - plug:

"ביום חמישי האחרון בהופעה של מארק רונסון ההפקה עשתה כמיטב יכולתה בהתאם לסמכותיה ולהנחיות על מנת למנוע עישון באולם.
בנוסף לצוותי האבטחה שדאגו לסרוק את האולם ולבקש מאנשים לכבות את הסיגריות גם הוגדרה פינת עישון.
סמכויות האכיפה של נושא העישון במקומות ציבוריים הן באחריות העירייה ונשמח אם הם יוציאו אותם לפועל."

חבל לי שהם מגלגלים אשמה על העירייה, כאשר כל הדברים שהם יכלו לעשות נעשו בעבר בהופעות בהן הייתי במקום, רק שהם לא טרחו לפעול כך.



18 תגובות:

מיכל אמר/ה...

חייבת לציין שאתמול בהופעה מישהי רנדומלית החליטה לעבור לידי בעודה מעשנת ובטעות כיבתה עליי סיגריה ותגובתה הייתה "אוי סורי" בתוספת צחקוק. ואז נעמדה מאחוריי, הציתה מחדש את הסיגריה עם חבריה והמשיכה לעשן. ביקשתי מהם בעצבים לכבות את הסיגריה והיא פשוט המשיכה ללכת בעוד חבריה כיבו במבט זועם. בסוף החלטתי להיות באמת חלאה ולגשת לאחד מהמאבטחים לבקש שאולי יעלו לבמה לבקש מהקהל לא לעשן. הוא הבטיח לי שיעשה כך ולא עשה. סתם תקרית קטנה שלקחה לי מהכיף של ההופעה וכנראה השאירה אותי עם צלקת קטנטנה בגב. תודה לך מעשנת בלונדה רנדומלית. מי ייתן והשיער יעלה באש.

רום אמר/ה...

היי מיכל, שמי רום אטיק, אני כתב גלי צה"ל - אשמח אם תוכלי ליצור איתי קשר: 0507618327

אנונימי אמר/ה...

עצוב. פוסט ממש עצוב. ליבי ליבי. #די.לבכיינות

שלי אלעזר אמר/ה...

אני אישה, בכיינות זה חלק מהחבילה. אולי אם היית חווה את מה שאני הרגשתי אתמול היית מבין אותי.
עכשיו לך תהיה אנונימי במקום אחר - פחדן

okok4 אמר/ה...

הפתרון היחיד הוא להכניס למופעים הללו שוטרים על אזרחי שיקנסו סיטונאית כל מי שמצית סיגריה. זה יהיה קצת לא נעים במופע הראשון והשני אבל הקהל (וזה תמיד אותו קהל שמגיע לכל ההופעות האלה) יחונך. לקראת סוף המופע, בהדרן שהוקדש לאיימי, נעמדו לידי עמי סמולרצ'ק וזוגתו שנשפה עליי עשן סמיך. ביקשתי שתפסיק והיא כמובן סירבה. אני בטוח ש-1000 ש"ח שיגרעו מהעו"ש שלה יעשו את העבודה לקראת המופע של אינטרפול בשלישי.

עידו איש קריות אמר/ה...

Okok4, שום דבר שפרץ אלימות בריא לא יפתור, מניסיון.

יורי לא רועי אמר/ה...

הנה סיפור שסיפר לי מישהו על אירוע. אני עצמי לא הייתי שם אז אני לא יכול לערוב לנכונות הדברים, אבל הסיפור הולך ככה:

בהופעה בבארבי לפני כמה שבועות, הרבה קהל ודי צפוף, באיזור הקהל שאסור לעישון הדליקה בחורה סיגריה. בחור שעמד לא רחוק, אפילו לא צמוד, אמר לה "כבי את הסיגריה" והבחורה ענתה משהו מסגנון "כולם מעשנים פה". הבחור חזר ואמר "כבי את הסיגירה" והבחורה התעלמה ממנו והמשיכה לעשן. הבחור ניגש אליה בשקט ופשוט העיף לה סטירה מצלצלת. הסיגריה עפה על הרצפה והבחורה היתה בהלם מוחלט. הבחור אמר "לא הבנת אותי. ביקשתי ממך לכבות את הסיגריה" וחזר למקום בו עמד קודם. גם אנשים אחרים מסביב היו המומים ודיברו על המקרה, אבל סיגריות לא הדליקו עוד בהופעה הזו, לפחות לא באותו איזור. והיה גם אחד שטפח לבחור על הכתף ואמר לו "כל הכבוד. ככה הם ילמדו".

אז כולנו כמובן נגד אלימות וזה, ברור שהרבה מאיתנו לא ממש מתאימים לבוא ולחלק סטירות לעבריינים החצופים האלה. אבל בהחלט אפשר לראות בסיפור הזה השראה מתאימה. לא רק החוק והצדק אלא גם הכוח המתאים בצד שלכם, גם בלי סטירות. אל תשתקו ואל תקבלו את החוצפה. אל תפחדו להתלונן לבעלי המקום ולרשויות (ככל שיהיו יותר תלונות כך יתייחסו לבעיה יותר ברצינות ויעשו יותר כדי לטפל בה). צלמו את העבריינים בשעת מעשה ותגישו תלונה. יש אנשים שהדרך היחידה לעצור אותם מלפגוע בכם היא לפגוע בהם באמצעים המותרים וזה בדיוק הדבר הנכון לעשות. כשהחצופים האלה יחטפו במקום שכואב להם הם יפחדו להמשיך ולפגוע והסביבה תהיה נקייה יותר, גם מזיהום עשן וגם מזיהום אנושי.

ויש עוד יתרון לדרך הזאת: כל מיני "אנונימיים" לא יאשימו אתכם בבכיינות. אולי רק את עצמם אחרי הסטירות שיחטפו.

ניב בר-און אמר/ה...

רגע רגע משהו כאן לא תקין! לאחר מחקר קצר
הגיע לאוזניי הידיעה שההפקה בכלל עדיין לא הגיבה ואת רשמת "מר מפיק"
שקרים ואינטרסים? הממ משהו כאן לא מריח טוב!! הבנתי שהיו כמה שניסו להשיג כרטיס בהנחה או משהו כזה ולא קיבלו אז השמיצו.. בנוסף לפי מה שאני קורא זה שקוף שיש יריבות ביניך לבין ההפקה שלא עשתה לך כלום לפי דעתי ודעת רבים.ויש כאן אינטרסים סמויים לחלוטין! עקב כך שחברך שדרן רדיו ועוד! לפי דעתי ודעת רבים בלי שום קשר המקום ומאבטחיוו אולי לא עמדו בעומס המעשנים ולא יכלו לרדוף אחרי מאות
ועם כל הכבוד ויש אני בטוח שממש לא מדובר כאן בעישון אלא במשהו אחר ואת רק מחפשת כן שוב ושוב אומר זאת סיבה לרדוף ולשפוט
אם אני לא טועה זה לא המקום שהיא את האומן וזה המקום שאחראי על הנזק שלך לפי טענתך אם בכלל קיימת.
לא רק את כתבת בעיתון..גם אני ויש לנו כאן בעייה רצינית של מהימנות.
בכבוד רב
ניב

רותם בן דוד אמר/ה...

די לרדיפות הללו מספיק קשה כאן לכולם
בגלל אנשים כמוך רע פה במדינה
ולא משנה מה את חושבת על עצמך
יש לך בעייה עם עישון -את צודקת
אז הולכים הצידה או שזזים ובמקום כל כך ענק כמו גני התערוכה תמיד היה ותמיד יהיו מעשנים
מה את רוצה מהמפיקים? לא שהם מעניינים אותי גם אבל
התלונה שלך זה נגד עישון בכלל ומה את מצפה גם באור אדום יש חוק לא לעבוק ואת בטוח עברת פעם אז די לכל השנאת חינם שלך היא מביאה שום דבר
כל הכבוד להם שהם הביאו בכלל לכאן את מארק ונתנו לך את הזכות לראותו בארצך!

שלי אלעזר אמר/ה...

ניב היקר - לא אמחק את התגובה הטפשית שלך כדי לענות לך:
אין לי שום אינטרס מול אף אחד. אני לא מכירה את ההפקה ואני אדם פרטי שאוהב מוזיקה ומשלם עליה מחיר מלא בכל הזדמנות. כן, החבר שלי שדרן רדיו, אבל זה לא קשור לעניין כלל ועיקר.
אני שופטת את ההפקה שלא נקפה אצבע כדי לטפל בבעיית העישון שם, ולא עונה לי מאז אותו יום. לא היו שם מאבטחים בזמן ההופעה, לא היו שלטים בשום מקום, לא עלה אף אחד לבמה וביקש לא לעשן - דבר שקורה בכל הופעה שהייתי בה לאחרונה.

אם היית מהיימן היית בודק את העובדות שלך לפני שהיית פולט פה ערימת שטויות שכזאת.

שלי אלעזר אמר/ה...

רותם - כל הכבוד להם שהם הביאו את מארק רונסון שהגיע לכאן כבר פעמיים ורוצה פחות או יותר לעבור לישראל. באמת... איזה הישג היסטורי.
אני רוצה שהמפיקים יענו לי ויודו בתקלה שלהם, ושיבטיחו לי שדברים כאלה לא יקרו שוב בהופעות שהם מפיקים.
למה שאזוז הצידה ושאתם המעשנים לא תכבדו את החוק?

Leon Feldman אמר/ה...

ניב היקר, לפני שאתה יוצא בהאשמות ומפתח קונספירציות, בוא נעמיד כמה דברים על דיוקם :
אני אכן שדרן רדיו, אבל של מוזיקה ישראלית, לא משמיע משהו שקשור למארק רונסון, מה הקשר בין זה להיותי גם אדם פרטי שרוצה להינות מהופעה מבלי שחברה שלי תיפגע באופן פיזי מעשן?

אתה חושב שביקשתי כרטיס ולא נתנו לי אז אני מחפש סיבות להשמציץ? אתה טועה לחלוטין, קודם כל לא ביקשתי כרטיס, גם לא הנחה, שלי קנתה לי את הכרטיס במתנה, כי היא רצתה שאבלה איתה ערב כייפי של מוזיקה. אם הייתי רוצה "לארגן לי כרטיס" תאמין לי שהייתי יכול, בלי קשר למעשנים או לא.
מריח לך לא טוב? יריבות בין ההפקה? על איזה יריבות אתה מדבר? מה בחורה צעירה שכותבת בלוג יכולה לרצות או להשיג ביריבות מול מפיקים של הופעות מחול ? ברצינות?
אתה בטוח שאין שום קשר לעישון? כל הפוסט הזה הוא על עישון, לא על איכות ההופעה, הסאונד, מחירי הכרטיסים, טיגון הנקניקיות, הסדרי החניה, מופעי החימום, זמני המופע, את כל אלה היא אפילו לא הזכירה, ותאמין לי, שאם זאת היתה עוד ביקורת הופעה, גם לא היית נכנס להגיב, אז על איזו יריבות אתה מדבר?
הדבר היחיד שמריח פה לא טוב, זה 3000 אנשים שמחזיקים סיגריה בו זמנית.
אני מבין שקשה להקפיד על כמות כזאת של קהל שלא יעשנו, אבל בחייאת, שימו כמה שלטים במקום, תציינו את זה במהלך ההופעה על מסכי הוידאו, שימו את פינת העישון במקום גלוי, תעשו משהו!

ניב בר-און אמר/ה...

לאון היקר לאחר שראתי את תגובתך
אני נאלץ לומר שאני מאמין לך שאין שום יריבות ורדיפות שווא.
צר לי לשמוע זאת ביותר מכל המסיבות שאני אישית הייתי בהם שם תמיד היו מעושנות משהו
אני אישית אדם מעשן וגם מכבד את מי שלא
ואני חייב להסכים עמך שהמאבטחים במקום לא עשו את עבודתם כראוי אני חושב שבאמת כדאי לשים שלטים שם .אך אני מאמין שישנה דרך ללא השמצה ישירה כמובן שיש חופש עיתונות ועוד אבל להצית עוד רדיפה ע"י תקיפה של אנשים אשר לא נוגעים בדבר לפי דעתי זה לא הפתרון..יש לחכות לתשובה ולא להוציא דיבה ולהשמיץ..כמו הרבה דברים שקורים כאן במדינתנו!אני לא טוען שאתה השמצת ואני מעריך אותך בתור אדם וכך גם את שלי.ברור מאליוו כמו שהיא תוקפת גם לצד השני יש זכות ומפה לא אתם והמקום לא תגיעו לשום פתרון אמיתי.יש דרך ארץ לכל דבר ולא להצית אש רדיפה סתם ולחפש אשמים אשר אינם מלבד המעשנים והשומרים שהיו אמורים לעקוף זאת .(לעזעזל היו שם באמת איזה 2000 מעשנים-צריך צבא לזה)
אני מסכים איתך ועם שלי שיש חוק.המקום לא ביצע את עבודתו כראוי אבל לא נראה לי שהמפיקים אשמים כי הבנתי שזה בכלל לא ביתן אחד הביאו אותם לשם .ביתן אחד תמיד היה לו בעיות של עשן וזה נכון..מזכרוני גם כיבו עלייי סיגרייה שם בטעות בשנת 2008 ואני בעצמי הלכתי להתלונן שם והביתן אמרו לי שהם מודעים לבעייה
אני מקווה שאתה מבין
בתודה חמה מעריך ומודה לך לאון היקר
מקווה שהמוזיקה תאחד אותנו ולא תפלג!

Leon Feldman אמר/ה...

הי ניב, קודם כל תודה על האמון שאתה נותן בי, ואכן כולנו כאן בשביל המוזיקה והחוויה שמתלווה אליה, וגם אני, כמוך מעשן ולא פעם חטפתי גיצים ושריפות בידיים ובבגדים ממעשנים סביבי, ולא עשיתי מזה עניין, אבל הפעם זה באמת היה מוגזם. נשבע לך שלא היינו חושבים להתלונן, אם היו קומץ מעשנים, אבל כאמור, אלפי אנשים יחד, ולדעתי יותר מכל הופעה אחרת בה הייתי בחיי, עישנו במקביל.
לגבי מה שאתה קורה לו "דיבה והשמצה" - אני לא רואה את זה בטקסט של שלי. כל מה שהיא כותבת זאת תגובה למה שהמפיק אמר לה, ואני מצטט :" אז למה מר מפיק מאשים את הישראלים? אני מאשימה את ההפקה."
ותשובה יותר טובה היא לא קיבלה עד כה, אז וואלה, שמישהו יתייחב כבר.

גם אני מעריך אותך
כל טוב

einava אמר/ה...

הי שלי. ליבי איתך ולאון-סחטיין על הפרגון, ההבנה והרגישות כאדם מעשן. אהבתי בעיקר את זה: "תזיעו עלי, תדחפו אותי, תשפכו עלי בירה בטעות. רק אל תעשנו עלי, כי את הנזק שזה עושה, כביסה אחת לא מורידה".
ולגופו של עניין אולי שווה שפשוט תגישי תביעה קטנה נגד ההפקה. אולי אם יכאב להם בכיס הם יפסיקו לטעון שזו סמכות של העיריה ויתחילו לקחת אחריות ולכבד את החוק.

אנונימי אמר/ה...

לכותבת ולבן זוגה.
תבינו אין הבדל בין אדם אחד שמעשן ל2000, למה?
כי במקום סגור ברגע שאחד מתחיל לעשן הוא מהווה אור ירוק לכל השאר שזה לגיטימי ומקובל.

אנונימי אמר/ה...

זה באמת לא משנה אם עישנו 2,000 או 50 או 1.
מי שעומד ליד אדם שמעשן - סובל מהעישון, והוא לא צריך לזוז רק כי האדם המעשן מחליט לעשות מה שבא לו.
ואם אדם אחד מעשן - למה שחבר שלו לא ידליק סיגריה...?

דבר נוסף - אין שום צורך להתמודד עם 2,000 מעשנים.
אם המאבטחים היו מעיפים החוצה מעשנים, הרבה הרבה פחות מ-2,000, כל שאר המעשנים לא היו מעיזים להדליק סיגריה.
וכשאני אומר מעיפים החוצה - אני מדבר על לומר לאותו מעשן - ביי ביי, אתה לא חוזר לפה הערב. גש לקופה, קבל את הכסף בחזרה, שלום שלום ואל תבוא לי בחלום.
המאבטחים לא עושים את זה כי מארגני ההופעה לא מורים להם לעשות את זה וכנראה שצריך לתת להם להבין שכדאי להם להעיף מעשנים החוצה, אחרת הם ישלמו קנסות ופיצויים כבדים.

photo.fashion.passion - בלוג אופנה ישראלי אמר/ה...

אני כל כך מזדהה עם מה שכתבת שאת אפילו לא מבינה כמה. באותו שבוע הגעתי לעוד 2 הופעות (אינטרפול וג'יינס אדיקשן) כאשר בזו האחרונה היה הקש ששבר את גב הגמל. התחילו לי כאבי בטן נוראיים כתוצאה מהעשן ופשוט נאלצתי ללכת באמצע ההופעה כי העשן והכאבים הי בלתי נסבלים.
הבעיה היא שכשמבקשים מאנשים לכבות (וביקשתי לא אחת במהלך כל ההופעות הללו), חלקם ממש מצפצפים עלייך וצוחקים מול הפרצוף. זה נורא מכעיס אותי שמכריחים אותי לנשום אויר מזוהם, ואם הייתי בהריון???
בשלוש ההופעות הללו, ראיתי כמה וכמה בנות הריוניות ותהיתי איך הן לא נתקפות ברגשי אשם על זה שהן מספקות לעובר שלהן עשן טרי ומזוהם. ומה יהיה כשאני אהיה בהריון? לא אוכל יותר ללכת להופעות שאני אוהבת?! זה לא אמור להיות ככה.
כל כך מכעיס אותי ואני כל כך לא יודעת מה לעשות בנושא חוץ מלהתמרמר ולכעוס.

על כל פנים, אני מסכימה עם כל מילה שלך ומאוד מאוד מבינה אותך.